Arbeidsbeskrivelse Parkvakt
Dato: 24.07.2017 Revisjon: 01
Sist revidert av: Christian Bakke
Hensikten med dette dokumentet er å beskrive beskrive arbeidsoppgavene til den som er parkvakt ved Gjøvik Klatrepark.
Parkvakten har som oppgave å gi alle besøkende høye opplevelser. Det vi si at alle skal føle seg sett, alle skal ha en god opplevelse i klatreløypene og i våre tilleggsaktiviteter, samt at de besøkende skal ha en god opplevelse i resepsjonen/kiosken, ved grillplassen, og faktisk på toalettene.
Følgende momenter skal utføres:
Utføre oppgaver som Parkleder delegerer
Kontroll av klatreløypene, se prosedyre
Ta imot alle besøkende med en positiv og blid holdning, se hver enkelt person
HØYE OPPLEVELSER FOR ALLE!
Følge opp regler for aktiviteter hos Gjøvik Klatrepark, se vedlegg Regler i parken
Arbeid i resepsjon og kiosk
Kunden må fylle ut egenerklæringsskjemaet
Levere ut sele og hjelm og kontroll av disse både før og etter klatring
Instruksjon i Øvelsesløypa, se egen prosedyre: Instruksjon
Vakt i alle løypene
Kontroll av redningsbag
Oppmuntre de som klatrer til å gå videre, helst ikke redde de ned
Ved en eventuell redning – gå opp og gå sammen med personen ned
Redningsoppdrag, se prosedyre: Redning
Alle redninger skal meldes til Parkleder over radio
Skader, se egen prosedyre: Skader
Toalett og resepsjon skal støvsuges og vaskes (Dette er også en del av opplevelsen til besøkende i klatreparken)
Grillområde skal holdes ryddig og bordene skal vaskes med Grønnsåpe
Hele området skal ryddes for søppel ved slutten av dagen, også under klatreløypene. Snusposer er også søppel
Søppel legges i container
Vedlegg:
Egenerklæringsskjema
Regler i parken
Prosedyre instruksjon
Prosedyre for redning
Prosedyre for skader
Prosedyre for seler og hjelm
Prosedyre for kontroll av klatreløypene